Yli 200€ tilauksiin toimitus alkaen 0€!
2500 euroa. Se oli summa, jolla pikkuinen taffer vuonna 2014 perustettiin. Avataan hieman tuota euromäärää, mihin se toiminnan alkuvaiheessa riittää.
Olimme avaamassa ensimmäistä verkkosivuamme eikä kummallakaan meistä tuolloin ollut hajuakaan, kuinka tehdään nettisivut. Päätettiin siis pyytää apua tutulta, joka osaisi tehdä sivut joilla saadaan homma käyntiin. Hintalappu kaveri-alen jälkeen oli tuhat euroa.
Aloimme ymmärtää, kuinka vähän 2500 euroa oikeasti on. Totta, sillä pääsisi kyllä Thaimaahan muutamaksi viikoksi ihan kelpo lomalle, mutta yritystoiminnassa kyseinen raha ei kauaa polttelisi ennen kuin palaisi loppuun. Itse asiassa harva varmaan edes on niin hullu, että lähtee moisen summan turvin perustamaan yritystä ilman muita tulonlähteitä - “Liikaa riskejä ja liikaa vaivaa”. No, me nyt oltiin jo tuossa vaiheessa niin lahoja päästämme että oltiin ehdottomasti sitä mieltä että todellakin lähdetään kokeilemaan ja kun kerta rahat on tiukilla, niin ei muuta kuin kiukkupuuskan voimalla voimalla väsäämään itse kauppaa 1.0.
Muistan kun Otto iltahämärällä luki tunteja ja tunteja keskustelupalstoja kalastellen sieltä ohjeita kuinka kasata wordpress- pohjaiset sivut. Minä puolestani kyhäsin verkkokauppaa tavoitteena saada auki jokin paikka missä myydä tuotteita. Tämäkin asia tuli vähän kuin puun takaa; vielä vuonna 2014 verkkokauppa ei ollut niin yleistä kuin nyt ja tuolloin meilläkin kantava ajatus oli hoitaa homma jälleenmyynnin kautta. Noihin aikoihin meillä oli tasan kaksi jälleenmyyjää Jyväskylässä ja aika pian ajatukset alkoivat kääntymään pian jopa räjähtävään ongelmaan: “entäs jos joku Helsingissä haluaa tilata TAFFERit mutta meillä ei ole siellä vielä ainuttakaan jälleenmyyjää?”
Lopputulos oli selvä: verkkokauppa oli saatava auki, mielellään jo samana päivänä. Sähköpostiin ja facebookiin alkoi tulla kyselyitä, mistä tuotteitamme voi ostaa. Pakko myöntää, siinä kyllä nousi hikipisara jos toinenkin kun mietin että siellä meillä nyt olisi niitä asiakkaita mutta kun ei tiedetä miten ja missä niille myydään! Tämä pisti vauhtia verkkokaupan syntyyn ja noihin aikoihin lamppu ensimmäisen kerran syttyi päässämme: verkkokauppa todellakin voisi olla vaihtoehto.
Saatiin 1.0 auki ja sillä mentiin jonkun aikaa, rahaa kun ei edelleenkään ollut tuhansien eurojen designer-sivustoon. Ensimmäinen kauppa oli oikeastaan niin ruma, että hämmästyin joka kerta kun joku sieltä jotain tilasi! Kaupan visuaalinen ilme oli hirveä ja tuotteiden tilaaminenkin oli yksi saakelin operaatio. Onnistuneen tilauksen tehdäkseen asiakas joutui täyttämään yhteystietonsa neljälle eri sivulle. Ei siis ihme, ettei ihan jokainen asiakas tätä vaivaa viitsinyt nähdä ja kauppoja meni ohi.
Jo melko varhaisessa vaiheessa siis ymmärrettiin, että ammattitaitoinen ja hyvä koodaaja on henkilö johon euroja kannattaa sijoittaa. Vaikka itsekin voi halvalla tehdä, saatiin moninkertaisesti ammattimaisempi ote hommaan kun mukana oli asiansa osaava henkilö. Tokikaan heti alkuun meillä ei ollut rahoja palkata koodaria, jolloin asiat oli tehtävä itse. Alkuun itse tekemisessä oli myös muutama hyöty: 1.) ymmärtää paremmin, miten asiat käytännössä toimii ja 2.) ymmärtää, milloin kannattaa maksaa ulkopuoliselle ja milloin ei. Ja jos jotain viimeiset neljä vuotta ovat opettaneet, on ammattitaitoinen koodari on yksi niitä avainhenkilöitä joihin verkkokauppayrittäjänä kannattaa sijoittaa.
Entäpä sitten tuotteiden mainostus nollabudjetilla? Miten myydä tuotteita, joista kukaan ei tiedä mitään ja euroja mainostukseen ei ole?
Moni bisnesammattilainen pudistaisi tässä vaiheessa rajusti päätään ja sanoisi, että ei mitään järkeä. Ennen yrityksen perustamista osallistuin yrittäjyyskurssille, jossa ideaamme sparrattiin ja hiottiin. Laskivat siellä, että tarvitsisimme noin 100.000 euroa lainaa että tämänkaltainen bisnes lähtisi rullaamaan. No, meitähän ei tuollainen hirvittävän kokoinen lainasumman hakeminen houkutellut (eikä varmana oltaisi moisia summia edes saatu), eli piti keksiä joku sata kertaa halvempi keino.
Ensimmäisissä mainoskuvissa olimme siis itse. Olimme niin persauki, ettei meillä ollut varaa maksaa kenellekään mallintöistä. Hyvä että saatiin rahat riittämään edes pariin mainospaitaan. Muistan yhdenkin kuvauskerran, kun otimme kuvia pipoista. Taisi olla talvi 2015 ja niinkuin pari viimeistä talvea, ovat olleet jokseenkin vähälumisia. Yksi kaunis päivä sitten tuli taivaan täydeltä lunta ja päätettiin että nyt tai ei koskaan, ne kuvat on otettava! Joten ei muuta kuin pipot kassiin ja auto käyntiin ja äkkiä etsimään joku hyvä kuvauspaikka.
Oli ihan jäätävän kylmä päivä, ehkä jopa koko talven kylmin. Lisäksi koko automatka tapeltiin jostain ja hyvä ettei mykkäkoulua vedetty kun alettiin kuvaamaan. Kummallakaan meistä ei ollut hajuakaan mitä niissä kuvissa pitäisi tehdä tai kuinka ne mallit nyt oikein poseeraa. Lopputulos olikin sarja koomisia otoksia joissa näytimme siltä että tuijotamme kuolleilla silmillä tyhjyyteen. Siitä sitä kuitenkin lähdettiin, kohti vahvempaa huomista.
Nyt vuonna 2018 jos voisin palata ajassa taaksepäin, tekisinkö toisenlaisia ratkaisuja? Todennäköisesti en. Vaikka olisimmekin mitä todennäköisimmin päässeet tavoitteisiin huomattavasti nopeammin esimerkiksi isommalla pohjakassalla, olisi se poistanut monta alkutaipaleen käytännön kokemusta, jotka lopulta opettivat enemmän kuin mikään muu.
-Ira-
TOUGHER x STRONGER
TAFFER Oy:n sopimusehdot
Päivitetty 24.3.2024
Yleiset ehdot
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan TAFFER Oy:n ja yhtiön verkkokaupan asiakkaiden välisessä kaupassa. TAFFER Oy:n verkkokauppa toimii osoitteessa taffer.fi. TAFFER Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa osoitteessa taffer.fi.
Yrityksen tiedot:
TAFFER Oy
PL 45
40101 Jyväskylä
Yritystunnus:
FI26065742
Rekisteröityessään asiakkaaksi osoitteessa taffer.fi asiakkaan tulee antaa kaikki pyydetyt tiedot totuudenmukaisesti. Mikä tietoihin tulee muutoksia, tulee asiakkaan päivittää tiedot TAFFER Oy:lle. Asiakkaan tulee käsitellä henkilökohtaisia tunnuksiaan huolellisesti ja siten, ettei kolmansilla ole pääsyä tunnuksiin. Kullakin asiakkaalla voi olla vain yhdet tunnukset. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään TAFFER Oy:n tietosuojaselosteesta ilmenevällä tavalla.
Alle 18-vuotiaat asiakkaat
Alle 18-vuotiailla asiakkailla tulee olla huoltajan etukäteen antama kirjallinen suostumus tilauksen tekemiselle. Suostumuksesta tulee käydä ilmi tilausnumero, asiakkaan ja tämän huoltajan henkilötiedot, huoltajan allekirjoitus sekä päiväys.
Hinnat, toimituskulut ja toimitusaika
Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät mahdollisia kuljetuskustannuksia. Mikäli hinnastossa on selkeä hinnoitteluvirhe, mikä asiakkaan tulee käsittää virheelliseksi, pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta virheellisellä hinnalla.
Toimituskulu alle 200 euron tilauksissa on alkaen 5,90 euroa. Yli 200 euron tilaukset Matkahuollon toimitustavalla ovat 0 euroa per lähetys. Postin kautta tilausten toimituskulut ovat 7,90 euroa per lähetys, kotiinkuljetuksen hinta on 11,90 euroa per lähetys.
Pyrimme toimittamaan tuotteet 1-3 arkipäivässä tilauksen vastaanottamisesta. Toimitusajat ovat arvioita.
Toimituskulun määrä
SUOMI
Alle 200 euron tilauksiin lisätään toimituskuluja 5,90 euroa
Yli 200 euron tilaukset Matkahuollon toimituksella 0 euroa
Postin toimituksella 7,90 euroa, Kotiinkuljetuksen hinta on 11,90 euroa
EU
Suomen ulkopuolelle kaikkiin EU-alueen tilauksiin lisätään toimituskuluja 9,90 euroa
MUU MAAILMA
Tällä hetkellä toimitamme ainoastaan EU:n sisällä.
Toimitusaika-arviot
SUOMI 2-4 arkipäivää
RUOTSI
3-7 arkipäivää
MUU
EUROOPPA 6-10 arkipäivää
Toimitustavat Suomessa
Matkahuolto: Toimitus valitsemallesi Matkahuollon pisteelle. Toimitusaika noin 2-4 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa.
Postipaketti: Toimitus valitsemallesi Postin pisteelle.Toimitusaika noin 2-4 arkipäivää. Saat noutoilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa.
Posti kotiinkuljetus: toimittaa tilauksesi suoraan kotiovellesi erikseen sovittuna ajankohtana.
Toimitustavat muualla Euroopassa
Muualle kuin Suomeen toimitettaessa käytetään kunkin maan paikallisia kuljetuspalveluita jotka kuljettavat tuotteet noudettavaksi lähelle asiakasta paikallisiin noutopisteisiin.
Maksaminen
Tuotteet maksetaan tilauksen yhdessä. Maksutapoina ovat: verkkopankkimaksu (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-pankki), lasku- ja osamaksupalvelut (Collector ja Jousto) sekä Visa Electron, luottokortti (Visa, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club, JCB). Maksut toteutetaan yhdessä maksupalveluyritys Paytrail Oyj:n kanssa. TAFFER Oy pidättää oikeuden valita tarjotun maksutavan asiakaskohtaisesti.
Asiakas vastaa siitä, hänen käyttämänsä maksuväline on asiakkaan omaisuutta ja että hänellä on oikeudet sen käyttöön. TAFFER Oy:llä on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot.
Tilausvahvistus
Tilauksen maksamisen jälkeen saat tilausvahvistuksen viipymättä sähköpostiisi. Vahvistus sisältää tiedot tilatuista tuotteista. Mikäli et saa tilausvahvistusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Palautusoikeus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus ja palauttaa tilaamansa tuotteet 14 päivän kuluessa siitä kun asiakas tai hänen määräämänsä on saanut tuotteen fyysisesti hallintaansa. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan tulee edellä mainitussa 14 päivän määräajassa ilmoittaa TAFFER Oy:lle sähköpostitse myynti@taffer.fi päätöksestään peruuttaa sopimus. Tuotteet tulee palauttaa viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Asiakkaan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä kunnes on päättänyt palauttaa tavaran. Jos asiakas on käyttänyt tuotetta ennen sen palautusta, vastaa hän sen arvon alentumisesta kuluttajansuojalain 6 luvun 18 §:n mukaisesti. Hygienia- tai intiimituotteilla tai muut sinetöitynä toimitetuilla tuotteilla (mukaan lukien mutta rajoittumatta alusasut) ei ole palautusoikeutta. Muut palauttamisoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaisesti.
Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti.
Tuotevirheet, takuu ja reklamaatiot
TAFFER Oy vastaa tuotteiden tuotteiden valmistus- tai materiaalivirheistä, jotka ovat olleet tuotteessa niiden luovutushetkellä. Vetoremmeillä on lisäksi kolmen (3) kuukauden käyttötakuu. Takuuta ei ole tuotteilla, joita käytetään muualla kuin sisätiloissa tai muussa kuin yksityiskäytössä. Vaatteille tai muille tuotteille ei myönnetä erillistä takuuta.
Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä (reklamaatio) kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Takuuaikana tuotteisiin tulevista virheistä tulee ilmoittaa Taffer Oy:lle takuuaikana.
Ilmoita ainakin seuraavat tiedot:
Kaikissa tapauksissa TAFFER Oy vastaa tämän sopimuksen nojalla ainoastaan valmistus- ja materiaalivirheistä, ei tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käsittelystä tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä johtuvista vahingoista.
Palautusten ja reklamaatioiden palautusosoite (Suomi)
Palautettavat
ja reklamaation kohteena olevat tuotteet tulee toimittaa alta
ilmenevällä tavalla seuraavaan osoitteeseen:
TAFFER Oy
PL 45
40101 Jyväskylä
Postin kautta toimitettujen lähetysten palauttaminen
Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin kautta, riippumatta tavasta millä sen sait. Vie lähetys postiin ja kerro, että kyseessä on TAFFER Oy:n asiakaspalautus. Kiinnitä lähetyksen päälle meiltä saamasi Asiakaspalautus –osoitekortti tai kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 642485.
Palauttaminen Postin pakettiautomaatista
Postin pakettiautomaattiin toimitetun tuotteet voit palauttaa mistä tahansa pakettiautomaatista samalla lokerokoodilla, jolla sen noudit. Kirjoita paketin päälle omat yhteystietosi (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta et tarvitse. Vie lähetys pakettiautomaattiin ja noudata ohjeita.
Matkahuollon kautta toimitettujen lähetysten palauttaminen:
Vie palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Ilmoita, että haluat palauttaa tuotteen ja anna palautuskoodi 9521455.
Palautusten ja reklamaatioiden palautusosoite (Muu kuin Suomi)
Palauta lähetys samaan noutopisteeseen kuin mistä sen noudit. Tarkempia ohjeita varten ole yhteydessä info(a)taffer.fi
Omistuksenpidätys
Tuotteen omistusoikeus kuuluu TAFFER Oy:lle, kunnes asiakas on maksanut kauppahinnan ja toimituskulut kokonaisuudessaan.
Suorituksen palauttaminen
TAFFER Oy palauttaa asiakkaalta saamansa suorituksen viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Huomioithan, että hyvitys voidaan maksaa vasta, kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun palautustapaan ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Yritysasiakkaita koskevat lisäehdot ja poikkeavat ehdot
TAFFER Oy:n ja yritysasiakkaiden välisessä kaupassa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja toissijaisesti Suomen kauppalakia.
Kaikissa tapauksissa, TAFFER Oy:n vastuu rajoittuu kauppahinnan palauttamiseen vähennettynä käyttöhyödyllä. TAFFER Oy ei vastaa tuotteen aiheuttamista tai toimituksen viivästymisestä johtuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista. TAFFER Oy:n vastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa näiden sopimusehtojen säännöksiin.
Lisätietoa
Mikäli et löytänyt kysymykseesi vastausta sivuiltamme, vastaamme mielellämme kysymyksiisi sähköpostilla info(a)taffer.fi Voit myös ottaa meihin yhteyttä virallisilla sosiaalisen median kanavillamme (instagram @taffer.official & facebook TAFFER).
You have heard about the legendary TAFFER training gear, but you can not understand a word in this website. No worries! We have a site in English for you!
Visit our global storeYou can change the displayed currency in our store. Orders are allways placed in shop currency EUR