Verkkokauppa auki normaalisti, ilmainen toimitus ja palautus!

JOS KAIKKI LOPPUU

Sanotaan, että oma yritys on kuin oma lapsi. Yhtä lailla sitä rakastaa, hoivaa ja suojelee. Sen eteen raataa ja taistelee. Siihen kiintyy ja siitä tulee iso osa elämää. Mutta mitä jos jokin päivä, kaikki se loppuu?

Tätä kirjoittaessani olemme juuri aloittaneet viidennen toimintavuoden. Takana jo neljä riemastuttavaa, työntäyteistä ja vauhdikasta vuotta. Jos olen rehellinen, en uskonut tämän kaiken kestävän näin kauan.

Olen aina mennyt enemmän vaiston kuin järjen varassa. En tiedä onko se kapinaa vai mitä, mutta usein huomaan toimivan päinvastoin kuin miten minun olisi toimittava, jos toimisin kaikkien normien mukaisesti. Tiedättehän; mene kouluun, hanki työpaikka, perusta perhe, hanki omakotitalo.

Sama on toistunut niin opiskelun kuin työn kohdalla. 21-vuotiaana olin ehtinyt keskeyttää jo kaksi koulua, sillä en todellakaan tiennyt mikä minusta tulee isona. Olin vakituisessa työssä, josta päätin kuitenkin irtisanoutua, koska olin jälleen keksinyt uuden suunnan elämälleni ja suuntasin kolmanteen kouluun kahden vuoden sisällä. Löysin tavallaan polkuni ja suoritin suurimman osan kolmen vuoden opinnoista kahteen vuoteen. Ensimmäinen puoli vuotta olikin suurimmaksi osaksi 10-12 tuntisia koulupäiviä, mutta jostain syystä olin päättänyt hoitaa homman niin nopeasti kuin mahdollista ja luovuttaminen asian suhteen, sehän olisi ollut lähinnä noloa. Koska pelkkä opiskelu ei riittänyt, päätin perustaa myös ensimmäisen yritykseni. Vuonna 2011 perustimme kahden ystäväni kanssa hoiva-alan yrityksen, joka vielä tänäkin päivänä toimii Jyväskylän alueella. Kävin koulua ja toimin toimitusjohtajana ottaen ensi askeleita kohti yrittäjyyttä.

Koulusta valmistumisen lähestyessä vatsani pohjaa nipisti jälleen se tunne, olisi taas mentävä kohti uutta. Päätin jättäytyä yrityksestä ja minun tilalle löydettiin uusi jatkaja. Seuraavat neljä kuukautta tein opinnäytetyötä, mietin seuraavaa siirtoa, valmistuin ja menin hetkeksi töihin.

Kovinkaan kauaa en ehtinyt olla töissä kun tajusin, olin jo nähnyt kaiken sen. Hyppäsin tyhjän päälle, mietin mitä ihmettä teen seuraavaksi ja kävin parissa epäonnistuneessa työpaikkahaastattelussa. Eräs kaunis päivä Otto kertoi ideastaan ja näytti ensimmäiset piirrokset vetoremmeistä. Pikkuinen TAFFER otti ensiaskeleensa päivänvaloon.

Voisi kai siis sanoa, välillä olen kuin tuuliviiri, vailla lopullista päämäärää. On mahtanut olla myös lähipiirille joskus ihmetyksen aihe, tuleeko minusta koskaan valmista. Se mistä Oton kanssa olemme paljon puhuneet on kuinka mitä tahansa tehdessä tulisi olla se oikea fiilis. Tiedättekö, se tunne vatsanpohjassa että juuri näin tämän pitikin mennä ja täällä meidän pitikin olla? Olipa kyseessä työ, opiskelu tai jokin muu, minulle nämä vatsanpohjan nipistykset ovat olleet ne suurimmat päätöksentekijät kun olen miettinyt, mitä tehdä.

Olemme siis aloittaneet viidennen toimintavuoden. Se tuntuu aika hurjalta! Jos joku olisi neljä vuotta sitten sanonut että olen juuri tässä nyt, en olisi uskonut! En ole oikeastaan ikinä viihtynyt missään näin pitkää aikaa ja se puhumani vatsan nipistely olisi yleensä aiheuttanut tässä ajassa jo melkoiset krampit. Minun on kuitenkin hyvä olla, tuntuu että kaikkien niiden monien vaiheiden jälkeen joita ennen tänne pääsyä kävin läpi, olen viimein päässyt maaliin, ainakin osittain.

Vuonna 2016 päästiin kertomaan ysiluokkalaisille omista kouluvalinnoista ja siitä, että on ihan ok jos ei heti tiedä mikä aikoo olla isona.

Sanotaan että lapsen syntymä muuttaa koko elämän. En tiedä miltä se tuntuu, mutta tiedän miltä tuntuu kun oma työ muuttaa koko elämän. Se on aika huikea tunne, kun yhtäkkiä tajuaa tekevänsä jotain jolla on itselle paljon suurempi merkitys kuin kasista neljään ja kuukausipalkka.

Yrittäjyys on mahdollistanut minulle aivan uuden tavan tehdä asioita. Enää minua ei rajoita ahdasmielinen pomo, jonka mielestä ainoa tehtäväni on olla hiljaa ja hymyillä nätisti asiakkaille (asiakkaille nätisti hymyileminen on kyllä oikeasti kiva juttu!). Minun ei tarvitse pohtia “mitä jos”, sillä joka päivä minulla on mahdollisuus olla tekemässä asioihin muutosta ja vaikuttaa siihen, millainen tulevaisuuteni on. Toki yrittäjyys ei pelkkää ruusuilla tanssia ole, vaan kaiken hyvän lisäksi se on myös raakaa lukuihin perustuvaa bisneksen tekoa, jossa nopeat syövät hitaat ja isot liiskaavat pienet. Myös me joudumme taistelemaan paikasta ja todistamaan joka päivä että ansaitsemme tämän kaiken. Siksi kai sitä joskus joutuukin pohtimaan, mitä jos. Mitä jos kaikki tämä joskus loppuu?

Koskaan ennen en ole taistellut minkään puolesta niin paljon kuin tämän yrityksen. Olen raatanut, itkenyt, raivonnut ja uhannut lopettaa ainakin 250 kertaa. Olen pettynyt, niellyt tappioita, menettänyt rahaa. Olen valvonut öitä ja ollut syömättä, kun tili on näyttänyt nollaa. Silti minä tätä rakastan enkä vaihtaisi, vaikka helpommallakin voisin elämässä päässä. Sillä jos vain tyytyisin ottamaan helpon vaihtoehdon, menettäisin todennäköisesti enemmän. Menettäisin kaikki ne onnistumisen hetket, joissa saimme aikaan jotain mitä kukaan ei uskonut. Kaikki ne uudet ihmiset joita olen onnekseni saanut tavata. Kaikki ne reissut ja uudet kokemukset, mitä tämä yritys on mahdollistanut. Joten ei, en minä tätä vaihtaisi. Yrittäjyyden maailmaan kuuluvat niin ylä- kuin alamäetkin.

Jos tämä kaikki kuitenkin loppuisi. En välttämättä murehtisi sitä. Sillä eräs viisas ystävä kerran sanoi :”kukaan muu ei voi olla sinä.” Ja siinäpä se jutun juju onkin. Kun löytää oman tarkoituksensa ei ole väliä missä on, sillä suurin työkalu millä asiat saa tapahtumaan on jokainen itse.

Kirjoittanut Ira Mäkinen

Blog

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Taffer Finland Oy:n sopimusehdot

Päivitetty 30.7.2019 

Yleiset ehdot

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Taffer Finland Oy:n ja yhtiön verkkokaupan asiakkaiden välisessä kaupassa. Taffer Finland Oy:n verkkokauppa toimii osoitteessa taffer.fi. Taffer Finland Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa osoitteessa taffer.fi.

Yrityksen tiedot:

TAFFER Finland Oy
Laukaantie 4
40320 Jyväskylä
Yritystunnus: FI26065742 

Rekisteröityessään asiakkaaksi osoitteessa taffer.fi asiakkaan tulee antaa kaikki pyydetyt tiedot totuudenmukaisesti. Mikä tietoihin tulee muutoksia, tulee asiakkaan päivittää tiedot Taffer Finland Oy:lle. Asiakkaan tulee käsitellä henkilökohtaisia tunnuksiaan huolellisesti ja siten, ettei kolmansilla ole pääsyä tunnuksiin. Kullakin asiakkaalla voi olla vain yhdet tunnukset. Asiakkaan henkilötietoja käsitellään Taffer Finland Oy:n tietosuojaselosteesta ilmenevällä tavalla. 

Alle 18-vuotiaat asiakkaat

Alle 18-vuotiailla asiakkailla tulee olla huoltajan etukäteen antama kirjallinen suostumus tilauksen tekemiselle. Suostumuksesta tulee käydä ilmi tilausnumero, asiakkaan ja tämän huoltajan henkilötiedot, huoltajan allekirjoitus sekä päiväys. 

Hinnat, toimituskulut ja toimitusaika

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät mahdollisia kuljetuskustannuksia. Mikäli hinnastossa on selkeä hinnoitteluvirhe, mikä asiakkaan tulee käsittää virheelliseksi, pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta virheellisellä hinnalla. 

Toimituskulut ovat EU-alueen maissa 0€. Pyrimme toimittamaan tuotteet 1-3 arkipäivässä tilauksen vastaanottamisesta. Toimitusajat ovat arvioita.

Toimituskulun määrä

SUOMI JA MUU EU-ALUE
Tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja.

MUU MAAILMA
Vaihtelevat maakohtaisesti, lopulliset toimituskulut näkyvät ostoskorissa ennen tilauksen lopullista hyväksyntää.

Toimitusaika-arviot

SUOMI 1-3 arkipäivää
RUOTSI 3-7 arkipäivää
MUU EUROOPPA 6-10 arkipäivää

Toimitustavat Suomessa

Smartpost –paketit toimitetaan valitsemaasi SmartPost –pakettiautomaattiin, josta saat noudettua tilauksesi koodilla, jonka saat puhelimeesi tekstiviestinä (toimitusaika 1-2 arkipv).

Economy –postipaketti toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen (toimitusaika 1-2 arkipv).

Matkahuollon Lähi-paketit toimitetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan Matkahuollon pakettipisteeseen (toimitusaika 1-3 arkipv).

Toimitustavat muualla Euroopassa

Muualle kuin Suomeen toimitettaessa käytetään kunkin maan paikallisia kuljetuspalveluita jotka kuljettavat tuotteet noudettavaksi lähelle asiakasta paikallisiin noutopisteisiin. 

Maksaminen

Tuotteet maksetaan tilauksen yhdessä. Maksutapoina ovat: verkkopankkimaksu (Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-pankki), lasku- ja osamaksupalvelut (Klarna, Collector ja Jousto) sekä Visa Electron, luottokortti (Visa, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club, JCB), PayPal –maksu. Maksut toteutetaan osittain yhdessä maksupalveluyritys Paytrail Oyj:n, Klarnan sekä PayPalin kanssa. Taffer Finland Oy pidättää oikeuden valita tarjotun maksutavan asiakaskohtaisesti. 

Asiakas vastaa siitä, hänen käyttämänsä maksuväline on asiakkaan omaisuutta ja että hänellä on oikeudet sen käyttöön. Taffer Finland Oy:llä on oikeus tarkistaa asiakkaan luottotiedot.

Tilausvahvistus

Tilauksen maksamisen jälkeen saat tilausvahvistuksen viipymättä sähköpostiisi. Vahvistus sisältää tiedot tilatuista tuotteista. Mikäli et saa tilausvahvistusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa sopimus ja palauttaa tilaamansa tuotteet 14 päivän kuluessa siitä kun asiakas tai hänen määräämänsä on saanut tuotteen fyysisesti hallintaansa. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan tulee edellä mainitussa 14 päivän määräajassa ilmoittaa Taffer Finland Oy:lle sähköpostitse myynti@taffer.fi tai puhelimitse +358 (0400) 188 689 päätöksestään peruuttaa sopimus. Tuotteet tulee palauttaa viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. 

Asiakkaan on pidettävä tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä kunnes on päättänyt palauttaa tavaran. Jos asiakas on käyttänyt tuotetta ennen sen palautusta, vastaa hän sen arvon alentumisesta kuluttajansuojalain 6 luvun 18 §:n mukaisesti. Hygienia- tai intiimituotteilla tai muut sinetöitynä toimitetuilla tuotteilla (mukaan lukien mutta rajoittumatta alusasut) ei ole palautusoikeutta. Muut palauttamisoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaisesti. 

Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. 

Tuotevirheet, takuu ja reklamaatiot

Taffer Finland Oy vastaa tuotteiden tuotteiden valmistus- tai materiaalivirheistä, jotka ovat olleet tuotteessa niiden luovutushetkellä. Vetoremmeillä on lisäksi kolmen (3) kuukauden käyttötakuu. Takuuta ei ole tuotteilla, joita käytetään muualla kuin sisätiloissa tai muussa kuin yksityiskäytössä. Vaatteille tai muille tuotteille ei myönnetä erillistä takuuta. 

Asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä (reklamaatio) kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Takuuaikana tuotteisiin tulevista virheistä tulee ilmoittaa Taffer Finland Oy:lle takuuaikana.

Ilmoita ainakin seuraavat tiedot:

  • Tilausnumero
  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Reklamaation syy
  • Yksityiskohtainen virheen kuvaus tai valokuva virheestä

Kaikissa tapauksissa Taffer Finland Oy vastaa tämän sopimuksen nojalla ainoastaan valmistus- ja materiaalivirheistä, ei tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käsittelystä tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä johtuvista vahingoista.

Palautusten ja reklamaatioiden palautusosoite (Suomi)

Palautettavat ja reklamaation kohteena olevat tuotteet tulee toimittaa alta ilmenevällä tavalla seuraavaan osoitteeseen:

Taffer Finland Oy
Laukaantie 4
40320 Jyväskylä

Postin kautta toimitettujen lähetysten palauttaminen

Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin kautta, riippumatta tavasta millä sen sait. Vie lähetys postiin ja kerro, että kyseessä on Taffer Finland Oy.n asiakaspalautus. Kiinnitä lähetyksen päälle meiltä saamasi Asiakaspalautus –osoitekortti tai kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 642485.

Palauttaminen Postin pakettiautomaatista

Postin pakettiautomaattiin toimitetun tuotteet voit palauttaa mistä tahansa pakettiautomaatista samalla lokerokoodilla, jolla sen noudit. Kirjoita paketin päälle omat yhteystietosi (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta et tarvitse. Vie lähetys pakettiautomaattiin ja noudata ohjeita.

Palauttaminen postin kirjelaatikkoon

Kirjoita lähetyksen päälle palautustunnuksemme 642485 ja palautusosoitteemme:

Taffer Finland Oy
ASIAKASPALAUTUS
Laukaantie 4
40320 Jyväskylä

HUOM! Otathan huomioon, että kirjeitse palautettuna kokonaispaksuus saa olla maksimissaan 3 cm.

 Matkahuollon kautta toimitettujen lähetysten palauttaminen:

Vie palautus samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä noudit paketin. Ilmoita, että haluat palauttaa tuotteen ja anna palautuskoodi 9521455.

Palautusten ja reklamaatioiden palautusosoite (Muu kuin Suomi)

Palauta lähetys samaan noutopisteeseen kuin mistä sen noudit. Tarkempia ohjeita varten ole yhteydessä info(a)taffer.fi

Omistuksenpidätys

Tuotteen omistusoikeus kuuluu Taffer Finland Oy:lle, kunnes asiakas on maksanut kauppahinnan ja toimituskulut kokonaisuudessaan. 

Suorituksen palauttaminen

Taffer Finland Oy palauttaa asiakkaalta saamansa suorituksen viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Huomioithan, että hyvitys voidaan maksaa vasta, kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun palautustapaan ja joka tapauksessa siten, ettei asiakkaalle aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. 

Yritysasiakkaita koskevat lisäehdot ja poikkeavat ehdot

Taffer Finland Oy:n ja yritysasiakkaiden välisessä kaupassa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja toissijaisesti Suomen kauppalakia.

Kaikissa tapauksissa, Taffer Finland Oy:n vastuu rajoittuu kauppahinnan palauttamiseen vähennettynä käyttöhyödyllä. Taffer Finland Oy ei vastaa tuotteen aiheuttamista tai toimituksen viivästymisestä johtuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista. Taffer Finland Oy:n vastuu rajoittuu kaikissa tapauksissa näiden sopimusehtojen säännöksiin. 

Lisätietoa

Mikäli et löytänyt kysymykseesi vastausta sivuiltamme, vastaamme mielellämme kysymyksiisi sähköpostilla info(a)taffer.fi sekä puhelimitse +358(0400) 188 689. Voit myös ottaa meihin yhteyttä virallisilla sosiaalisen median kanavillamme (instagram @taffer.official & facebook TAFFER).

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

In English, please

You have heard about the legendary TAFFER training gear, but you can not understand a word in this website. No worries! We have a site in English for you!

Visit our global store

Valuutta

You can change the displayed currency in our store. Orders are allways placed in shop currency EUR